Omlós sajtos rúd

Nem túl sokszor ettem igazán jó sajtos rudat. Vagy túl száraz, vagy annyira elválik a teteje, hogy üres a közepe, egy merő morzsa lesz, ahogy hozzáérünk.. háááát, nem az igazi. Anyósom szokott sütni, az övé sem rossz, de legutóbb is brutálisan elsózta.. Ezt a receptet is egy régi szakácskönyvben véletlenül találtam. Mivel a túrós pogácsa nálunk ipari mennyiségben fogy, már ha van energiám ipari mennyiséggel bíbelődni… egyébként ritkán.. bíztam benne, hogy ebben a variációban is jó lesz. Az lett! Juhtúróval írja az eredeti recept, én tehéntúróval készítettem, így ahogy van tökéletes, így nem forszíroznám a juhtúrót. Bár biztosan nem rontja el.

Hozzávalók:

  • 25 dkg túró
  • 20 dkg vaj
  • 1 kanál tejföl
  • 35 dkg rétesliszt
  • 15 dkg ementáli sajt reszelve
  • 1 tojás sárga
  • magok

Elkészítés:

A sütőt előmelegítem 200 fokra. A vajat elmorzsolom a liszttel, majd hozzáadom a túrót és a tejfölt. Megsózom, megkóstolom, mert sótlanul semmit sem ér a mutatvány. Helyes kis cipót formázok belőle, majd fél órát hűvös helyen pihentetem. Lisztezett deszkán egész vékonyra nyújtom, derelyeszaggatóval felszabdalom, nem túl vékony csíkokra. Megkenem a tojás sárgával, rászórom a sajtot, tökmagot, lenmagot, napraforgót köménymagot, (már ismeritek a filozófiám: ami van éppen otthon) persze elosztva, hogy minden ízből legyen néhány darab. Rárakom a kivajazott, lisztezett sütőlemezre, és szép aranysárgára sütöm. A sütés időre nem emlékszem pontosan, 15 perc körül lesz, de érdemes figyelni és kóstolni, az a legbiztosabb.


Vélemény, hozzászólás?

