Mákos mascarponés torta

mákos_mascarpones

Kicsit eluntam a blogot, olyannyira, hogy a jelszót is elfelejtettem, amivel a kezelői felületre be kell lépni. Na, de rövid agyturkászás után  itt vagyok, és megadom az útirányt a tegnapi csinos desszerthez. Jó dolgokat kár feladni, úgyis mindig ezt magyarázom mindenkinek, tarts ki, akkor lesz bárminek is eredménye.

Régen jártam a budafoki piacon, hiba bolt, mert ahogy kimentem, egyből lángra kapott a lelkem. A szederbe estem bele rögtön,szeretem az enyhén savanykás ízét. Egy villámgyors mascarponés tortát  vizionáltam. Sütés nélkül, persze. Kis méretű, zsúrtorta formában készült, 4 főnek ez is bőven elég, szerintem kétszer így is lehet belőle enni. Cukor csak az alját képező kekszben van, a krémbe eritritet tettem. Egy az egyben számoljuk a cukorral. Ménkű drága cucc, fél kiló 1500 Ft, viszont zéró kalória, tehát hosszú távon orvosra sem kell annyit költeni. Máris megláttuk az értéket az árban, neki is ugorhatunk elkészíteni a tortát. A mák egy hirtelen ötlet volt, az íze minimálisan érzékelhető, viszont marha jól néz ki.

Hozzávalók kis kapcsos tortaformához:

15 dkg vajas keksz ledarálva

10 dkg olvasztott vaj

25 dkg mascarpone

2 dl habtejszín, felverve

4 ek. eritrit ( vagy 4 ek porcukor)

2 ek. darált mák ( az eritrittel együtt )

Tetejére málna és szeder,vagy bármi.

2 ek zselatinfix

Elkészítés: 

A kekszet ledaráltam, közben megolvasztottam a vajat. Összekevertem őket, és a tortaforma aljára tapicskoltam. Betettem a hűtőbe, amíg kikevertem a krémet. A krémhez a mascarponét egy tálba tettem, hozzáadtam egy kanál tejszínt, azzal kikevertem. A többit kemény habbá vertem fel.  Mivel az eritrit állaga ugyanolyan, mint a kristálycukoré, a mákkal együtt ledaráltam. Beletettem a mascarponéba, majd hozzáadtam a tejszínhabot. A legvégén kevertem bele a zselatinfixet. Ha folyósnak érzed, tegyél bele többet, az aldis mascarpone elég száraz és sűrű, így nem kellett annyira fixálni. Rátettem a kekszalapra, és egy órát hűtöttem. Mielőtt levettem a tortaformát, egy késsel körbevágtam,ne tapadjon a falhoz. Tökéletesen levált, szerencsére, így már csak a díszítés maradt hátra. Ez meg aztán fakultatív.

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

